السیسی: مصر از حق مشروع فلسطین برای داشتن کشور مستقل حمایت می‌کند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

السیسی: مصر از حق مشروع فلسطین برای داشتن کشور مستقل حمایت می‌کند

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد که کشورش علی‌رغم پایبندی به حقوق برادران خود به‌ویژه فلسطینیان، از سرزمین و استقلال خود محافظت کرد. او در ادامه به حق تشکیل کشور فلسطین مستقل و دارای حاکمیت تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 23
کد خبر: ۲۵۱۲۲۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در جریان سخنرانی خود به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد انقلاب ۲۳ ژوئیه ۱۹۵۲ اعلام کرد مصر همگام با تغییرات زمانه آغوشش را به روی جهان باز کرد و برای بهبود توانمندی‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، عمرانی و صنعتی تلاش کرد و با ادغام در سیستم تجارت جهانی و تمرکز دائمی بر حفظ هر چه بیشتر اقتصاد ملی در برابر نوسانات اقتصادی و کار از طریق سیستم‌های یکپارچه و موثر حمایت اجتماعی لازم را فراهم کرد.

براساس گزارش روسیا الیوم، وی در ادامه تاکید کرد مصر از سرزمین، حاکمیت و استقلال خود محافظت کرد و صلحی مبتنی بر عدالت و استرداد اراضی برقرار کرد و قاطعانه و محکم به حقوق برادران خود و منافع آنها به‌ویژه برادران فلسطینی پایبند بوده و از مسأله عادلانه آنها نیز در برابر نابودی محافظت می‌کند و به شدت برای حمایت از حق مشروع آنها جهت داشتن یک کشور مستقل و دارای حاکمیت تلاش می‌کند.

انقلاب ۱۹۵۲ مصر، کودتای نظامی گروهی از افسران ارتش مصر در ۲۳ ژوئیه ۱۹۵۲ بود که توسط حرکت افسران آزاد (ضُبّاط الأحرار) به رهبری محمد نجیب و جمال عبدالناصر انجام شد. در پی این کودتای نظامی فاروق پادشاه مصر از قدرت خلع شده، پسرش فؤاد دوم جانشین او شد.

این انقلاب هر ساله در ۲۳ ژوئیه گرامی داشته می‌شود. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده